AED advies of vragen? Bel: 050 - 313 17 05

FAQ

Veelgestelde vragen

Heeft u een vraag over het gebruik van de AED, onze service of een product dat u bij ons gekocht heeft? U kunt vaak het antwoord zelf heel snel vinden. Aan de linkerkant vindt u de meest voorkomende vragen en antwoorden over ons assortiment en de service.

Help u zelf verder en kijk of uw vraag en antwoord er tussen zit.

Mocht u er niet uitkomen, stuur ons dan uw vraag via ons E-mailformulier. We helpen u dan zo snel mogelijk verder.

Hoe werkt de AED?

Een leven redden met een druk op de knop!
De belangrijkste functie van een AED (Automatische Externe Defibrillator), is het afgeven van een elektrische schok om het hart weer op gang te brengen. U heeft dat vast wel eens gezien op televisie, in een ziekenhuisserie, waar na de uitroep “Clear!” iedereen een stapje terug doet en de patiënt met een paar ‘paddles’ een ‘electroshock’ krijgt toegediend. In het echt gaat dit een stuk minder spectaculair, maar het principe is hetzelfde. En met de Defibtech Lifeline AED heeft u geen medische opleiding nodig om tóch die levensreddende stroomstoot te kunnen toedienen. U hoeft de AED-electroden alleen maar op de borstkas van de patiënt te ‘plakken’. Verder gaat alles vanzelf. Het apparaat controleert eerst of er inderdaad sprake is van hartstilstand, geeft in het Nederlands instructies via een luidspreker en zal u waarschuwen zodra u de stroomstoot kunt activeren met een druk op de ‘schok-knop’. Wanneer geen stroomstoot nodig is, is het niet mogelijk deze alsnog toe te dienen door op de schokknop te drukken.

De Lifeline AED is ontworpen om direct zijn werk te kunnen doen. Alles, van het stevige antislip handvat tot het simpele design, draait om gebruiksgemak. Op de Defibtech Lifeline zitten twee knoppen. De AAN/UIT-knop stelt het apparaat in werking. Als u de Lifeline AED aanzet, krijgt u gesproken instructies over hoe het apparaat te gebruiken. Alles is meteen gereed, u kunt direct aan de slag. Hoe sneller hoe beter, want elke seconde telt!
Het apparaat kan zelf de diagnose stellen en vertelt u in helder Nederlands stap voor stap wat u moet doen. Volg de gebruiksaanwijzingen op, dan kan er niets mis gaan. De batterij-unit van de Lifeline AED heeft een bijzonder lange levensduur van maximaal 7 jaar stand-by! Uw AED is dus altijd direct klaar om levensreddend werk te verrichten.

In principe moet u bij een hartstilstand direct beginnen met hartmassage en mond-op-mondbeademing, terwijl iemand anders de AED gaat halen. Zo stijgt de kans op overleving. Er zijn speciale landelijke AED opleidingen. Ook zijn er speciale AED Trainers. ‘Lege’ apparaten zonder stroomstootfunctie, waarmee u het hele proces met collega’s kunt oefenen.

  • Wat kunt u nog meer doen?

Gebruik van de AED

  • Waar staat de afkorting AED voor?

  • Waarom hebben we AED’s nodig?

  • Wat is een hartstilstand?

  • Is een hartstilstand hetzelfde als een hartaanval?

  • Wie kan een hartstilstand krijgen?

  • Wat zegt de Nederlandse Hartstichting over AED’s?

  • Wat is de aanbevolen behandeling bij een hartstilstand?

  • Hoeveel tijd heb ik om te reageren als iemand een hartstilstand krijgt?

  • Ik kan reanimeren, helpt dat niet?

  • Is het moeilijk om een AED te gebruiken?

  • Kan iemand zonder medische achtergrond fouten maken als hij/zij de AED gebruikt?

  • Kan het voorkomen dat de AED zelf fouten maakt?

  • Zijn er al mensen gered met de Defibtech AED?

  • Hoe vaak moet ik de batterijen vervangen?

  • Wat is er verder nodig om mijn AED goed te laten functioneren?

  • Kan iedereen een AED aanschaffen?

  • Op welke eigenschappen van een AED moet ik letten bij aanschaf?

  • Waarom is de Defibtech AED beter dan andere AED’s?

  • Hoe kan ik de Defibtech AED aanschaffen?

  • Wat is de garantie op de Defibtech AED?

Storing en uw AED

  • Wat te doen bij storing van uw AED?

Handleidingen

  • Waar vind ik de handleidingen en software?

Videos

  • Zijn er ook instructie videos?

Bestellen

  • Hoe vind ik het product van mijn keuze?

  • Hoe plaats ik de bestelling?

  • Kan ik mijn bestelling op een ander adres ontvangen?

  • Kan ik mijn bestelling komen ophalen?

  • Ontvang ik een bericht wanneer ik een bestelling heb geplaatst?

  • Kan ik een bestelling wijzigen of annuleren?

Betalen

  • Welke betaalmogelijkheden heeft u?

  • Is betalen met iDEAL nu echt zo makkelijk?

  • Hoe kan ik het bedrag overmaken?

Verzend info

  • Hoeveel verzendkosten betaal ik?

  • Hoe snel wordt er geleverd?

  • Word ik automatisch geïnformeerd wanneer de levertijden veranderen?

  • Wie levert mijn bestelling?

  • Kan ik een bezorgafspraak maken?

  • Levert u ook buiten Nederland?

Retourneren

  • Ik wil iets retourneren, wat moet ik doen?

  • Zijn er kosten verbonden aan het retourneren?

  • Mag ik mijn bestelling ten alle tijden retour sturen?

  • Mijn bestelling is niet compleet of beschadigd, wat te doen?

Prijzen

  • Prijzen op www.defibtech.nl

Klantenservice

  • Is uw vraag hier niet beantwoord?

AED advies of vragen?

Bel: 050 - 313 17 05  of   CONTACT ONS